8.7.17

Güneş Tembelleşmiş, Üşüyorum

Batı İngiltere’de yer alan Birmingham Üniversitesi’nden Yvonne Elsworth, Son yıllarda Güneş çekirdeğindeki manyetik aktivitelerin görülür biçimde azaldığını tespit etmişler. Güneş’in yüzeyindeki hareketlerin de değiştiğini belirleyen uzmanlar, son iki devirde, Güneş’in kutup bölgelerindeki hareketinin yavaşladığını fark etmişler. Yani güneş tembelleşmiş...

Evet bu seneye göre değerlendirecek olursak, güneşin tembelleştiği konusunda uzmanların açıklamalarına katılıyorum... Katılıyorum çünkü bu gün Temmuz Ayının 8'i ve ben hala üşüyorum... Evimin oturma odasındaki dünysnın 8. Harikası olan üçlü koltuğuma uzandım ve televizyon izliyorum. Üzerimde kazak, kazağın üzerinde de battaniye var...

Ara ara güneş yüzünü gösterse de keyifsiz ve solgun görünüyor... Gerçi fındık bahçelerimizin içinde peyda olan zararlı otları ot motoruyla biçtiğimiz bu dönemde, havaların serin gidiyor olması bizim için bir avantaj...

Geçen hafta 43 dereceye ulaşan hava sıcaklığı, fındığa endeksli bir ekonomisi olan çiftçilerimizi biraz panikletti. Fazla değil hava sıcaklığı şöyle bir kaç gün bu seviyede gitse fındıklar sam yanığı olur ve dökülür... Neyse ki fazla sürmedi ve yeniden alışkın olduğumuz serin kabataş günlerine geri döndük... Karadeniz insanı sıcak havalara çok alışkın değil zaten... Neredeyse yılın 9 ayı soğuk geçiyor... Hal böyle olunca bir hafta yağmur yağmazsa panikliyor ve korkuyoruz...

Bu gün çeyir isimli bahçemde ot motorumla ot biçtim... Bahçenin üst tarafına atılan çalıları temizlerken baktım altında bir kör yılan kıvrılmış yatıyor... Çubukla gövdesine dokunmasam keyfini bozmadan uyumaya devam edecekti... Sonra tehlikenin farkına vararak kaçmaya başladı... Kör yılan diye bildiğimiz sürüngen aslında ayaksız kertenkeleymiş... Saldırgan ve agresif olmadığı için öldürmüyorum. Bu sene öldürmeden çevremden uzaklaştırdığım 2. kör yılandı bu... Sonra yılanın hemen alt tarafında kocaman ve yeşil renkte gokgocaman diye bilinen yeşil renkli kertenkele gördüm... İlk gördüğümde biraz ürperdim ancak o da yılanın kaçtığı tarafa doğru giderek uzaklaştı...

Bu sene çok fındık var... Çiftçilerimiz dalları saran fındıkları görünce heyecanlanıyor ve dolayısıyla bahçelerin temizliğine de ihtimam gösteriyorlar... Ayrıca 3 Yıl önce diktiğim bodur elmamdan tam ümidimi kesmiştim ki, bu gün itibariyle bir tane elma vermesi beni sevindirdi... Zararlı otları ot motoruyla biçmek yerine ilaçlamak daha zahmetsiz oluyor ancak ilaçlamanın doğanın ekolojik dengesi için bir tehlike olduğunu kabul etmemiz gerekiyor...

Çoktandır bahçe yazısı yazmıyordum... Yorgun argın bir şeyler neşrettim... Cemil Meriç'in dediği gibi; Hafıza çok tahrif ediyor hatıraları,  Jurnal'ın faydası günleri vesikalandırmak.  Hatıralar çürüyüveriyor dalda. Çabuk koparılmaları gerek. İntibalar sıcak sıcak sunulmazsa tadını kaybediyor.

Sağlıcakla Kalın...

kişisel blog,takip et
  1. Acaba diyorum güneş yavaşlaması değil de dünyanın hızlanması denebilir mi buna?..fotoğraf çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir şeye yetişemediğimize göre Dünya hızlanmış olmalı... :) yorumunuz için teşekkür ediyorum...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.