21.9.17

Saksı Meyveleri, Gözlerim Yaşardı

çarşamba inciri
incir

Saksı Meyveleri, Gözlerim Yaşardı... Hafta sonu Çarşamba ilçesindeki eniştemi ziyarete gittim... Gitmişken de çarşamba sanayiye uğrayarak, sürekli ses yaptığı için arabanın şamandırasını değiştirdim... Sanayiden ayrıldıktan sonra eniştemle eve dönerken, daha önce tanıtımını yaptığım ayaydın fidan Mustafa Ayaydın'ı ziyaret etmek geldi aklıma.

Doğasever bir insan olan Mustafa Ayaydın, evinin çatısında yetiştirdiği saksı mevyelerini isteyenlere kapıdan ödeme seçeneği sunarak cüzzi bir tutar karşılgında kargoyla gönderen bir abimiz...

Kendisini internetteki sosyal medya hesaplarından takip ediyordum. Ayrıca bundan bir kaç yıl önce telefonla arayarak saksıda yetiştirdiği meyveleri imrenerek seyrettiğimi söyleyip fiyatları hakkında bilgi almıştım...

İnternetten adresini ve navigasyon yardımıyla ikamet ettiği evi buldum... Kendisini telefonla arayıp şu anda evinin yakınlarında olduğumu söyledim ve müsaitseniz görüşebilir miyiz? Dedim... Hemen geliyorum diyerek telefonu kapattı... Aradan iki üç dakika geçtikten sonra yanımıza geldi ve selamlaşıp tanıştık... Saksılarda yetiştirdiği meyve ağaçlarını görmemiz için bizi evinin üzerine davet etti... Rahatsız etmiyelim, şöyle geçerken bir selam verme niyetiyle geldiğimi söylememe rağmen ne rahatsızlığı canım lütfen gelin diyerek ısrar etmesi üzerine, saksıda yetiştirdiği incirleri, limonları, narları  ve daha bir çok meyveyi yakından görmek için sabısızlandığımı belli etmeden Mustafa beyin peşine takılıp evinin üzerine çıktık...

Evinin üzerine çıktığımda karşılaştığım manzara karşısında adeta büyünlendim... onlarca saksı meyvesinin arasındaydım ve en sevdiğim meyvelerden biri olan incir ağaçları tüm ihtişamıyla, hoş geldiniz bayım der gibi gülümsediler... İnciri çok sevdiğimi ve daha önceki telefon konuşmamızdan bahsettim kendisine... Bu sevgimi yenileyince, evet hatırlıyorum, tam zamanında geldiniz diyerek evinin kenarındaki 3 ağaç incirden, olgunlaşmış olanları bir merdiven yardımıyla toplamaya koyuldu... Zahmet etmemesini, ağaca çıkmadan alabildiğim incirleri yemem kafi gelir dememe rağmen  ağaca çıktı ve topladığı incirleri kabıyla beraber bana ikram etti... İncir ikram etmekle kalmayıp saksıda bulunan incir ağacını da tarafıma hediye etti.

Bari incirleri bir poşete doldurup plastik kabı bırakayım dediysem de razı olmadı ve bu şekil tazeliğini daha uzun süre muhafaza edeceğini söyledi... Ardından evinin bahçesini gezdirdi ve bahçede yetiştirdiği diğer meyveleri gösterdi... Evi Şehrin içerisinde olmasına karşın, dingin bir köy ortamında olduğumuz hissine kapıldım... 

Ben gördüğüm bu yakınlığı, cömertliği, ilgiyi, sıcaklığı ve insanlığı unutamayacağımı belirterek her şey için teşekkür ederek vedalaştık... Gördüğüm insanlık karşısında bir ara gözlerimin yaşardığını (nemlendiğini) hissettim ancak bunu Mustafa beyden saklamaya çalıştım...

Mevlam kendisine sağlık ve uzun ömürler nasip eder inşallah... Çok sevdiği hobi bahçesinde uzun yıllar saksı meyveleri yetiştirmeye devam ederek bizlere ilham kaynağı olmayı sürdürür...

21.09.2017 | Sağlıcakla Kalın...

Ayaydın Fidan'ın yetiştirdiği saksı meyeveleri arasında çektiğim bir kaç fotoğraflar


İncir












kişisel blog,takip et

  1. İnsanın ömrü uzar ne güzel bir bahçe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler görkem bey... gerçekten çok güzel hobi bahçesi var abinin...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.