21.5.18

İzledim; Serçelerin Şarkısı

Çocukların hayalleri yerlerde çırpınırken...

Film Hakkında

Yine bir İran Filmiyle karşınızdayım... Filmi izlemeye başladığımda oluşan ilk izlenim tuhaf şeyler olduğu yönündeydi.... Yabancı film izleyeceğimi düşünürken öyle olmadığını anlıyor ve her fırsatta iki devlet tek millet sloganıyla bir birimize olan sevgimizi haykırdığımız Azeri kardeşlerimizden oluşan bir kadroyla karşılaştım... Filmde kendimizden bir şeyler buluyoruz... Mücadele, yokluk, kanaat ve acı... Onlarda hala yaşayan ancak bizde olmayan bir şeyler var ki bunu görünce neler kaybettiğimizi anlıyor ve üzülüyorum... Bizde eksik olan muhabbet, yardımlaşma, samimiyet ve şükür... Eski usül leğenlerde çamaşır yıkayan kadınları görünce imkanlarımızın arttığını ancak bunun karşılığında da yaşama sevincimizi yitirdiğimizi hissettim... Film TRT ekranlarında da yayınlanmış... Ancak ben denk gelmemiştim...

İran'da 30 milyon dolaylarında Azeri yaşıyormuş... Azerbaycan bölgelerinde resmi devlet daireleri ve okulllardan başka her yerde Azerice konuşulurmuş. Filmin başrol oyuncusu Rıza Naci (Kerim), Berlin Film Festivalinde en iyi erkek oyuncu kategorisinde Gümüş Ayı ödülünü almaya layık görülmüş. Filmi buraya tıklayarak izleyebilirsiniz...

Yalan Dünya, Azeri Türkü

Filmin başrol oyuncusu Kerim amcanın (Reza Naji) söylediği Azeri Türkü Yalan Dünya, filmin en güzel sahnelerinden biriydi... “Yalan Dünya” Türküsü, oyuncu Reza Naji'nin yorumuyla yeniden dillere pelesenk olmuş... Bir zaman Araştırma yaptıysamda bu türkünün orjinalini bulamadım... Ben buldum diyen sevgili okurlarımızdan bizimle paylaşmalarını istirham ederim...



Yalan Dünya

per per olup küllerimiz
ağlıyır gözlerimiz
yadıma herdem düşür
o geçen günlerimiz
o geçen günlerimiz
yalan dünya yalan dünya
acep oldun
yaman dünya yaman dünya
yalan dünya yalan dünya
cevanı derde
salan dünya salan dünya
değipdi yüreğime
feleğin rem müdaşir
senden bena yadigar kalıp közün..

Yönetmen

kişisel blog,takip et
  1. Filmi izlemedim ama şunu diyebilirim ki süper kahraman filmlerinin arasından sıyrılıp yaşamdan tatlı ya da hüzünlü kesitler sunan filmleri izlemek gerekli. Ben de süper kahraman-aksiyon filmleri meraklısı olarak bazen kendimi sertçe eleştiriyorum. İran filmleri iyidir.

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuzda belirttiğin; "Tatlı ve hüzünlü kesitler sunan filmleri izlemek gerekli" kısmında işaret ettiğiniz duygulara çok ihtiyacımız var... Kıymetli yorumun için Teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. Serçelerin Şarkısı çok güzel bir filmdi. Resim altında yer alan "Çocukların hayalleri yerlerde çırpınırken" cümlesi içimi sızlattı şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tolstoy; "Başkalarının acısını duyabiliyorsan insansın..." demiş... Kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum... selamlar...

      Sil

♡ Yorumlarınıza en kısa sürede geri dönüş yapılır.
♡ Üyeliğiniz yoksa dahi anonim profili seçerek yorum yapabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Yazmaya başlayın ve aramak için Enter tuşuna basın.